Oppskrifter Bursdag Nytt til huset

onsdag 18. mai 2011

Vågå bunad.

Etter jeg la ut innlegget i går med bilder fra 17.mai feiring, var det ein som spurte såg ikke så mye av min bunad..Her kommer noen bilder av bunad som jeg brukte..
Denne bunad har jeg arva etter bestemor mi (oldemor til Ken Andrè) som jeg fikk sydd om til meg. Jeg liker den bunad veldig godt, som jeg har bruk til konfirmarsjon,dåp osv. Kun jeg og mamma som har slik bunad i familien.. Hun brukte den mye på 17.mai..Koselig å tenke på at den tilhørte bestemor siden hun er ikke blandt oss lengre.. Som dere ser er bunadskjorte hvit, kan også bruke blå bunadskjorte og forkjellige forkle til den bunad..


Syns dere den er fin??

Hva slags bunad/festdrakt har dere??





5 kommentarer:

Hjertebank sa...

Bunad er stilig ;) Jeg har namdalsbunad

else gunn sa...

Hjertebank: Namdalsbunad er også fine:)

Skjerstad sa...

Fin bunad :) Jeg har ikke bunad , men hvis jeg har hatt det , så hadde det vært blå Nord Trønder bunad tror jeg :)

Jeg har sendt deg mail , håper du har fått den .

Klem fra Janne :)

else gunn sa...

Tusen takk:) Fikk mail fra deg og jeg har sendt tilbake:)

Eple sa...

Nydelig bunad- så utrolig kjekt å ha en slikt vakker arveskatt :)

Jeg har nordhordlandsbunad, vinterdrakt. Den er også fin :)

Ken Andre, Daniel og mamma sin blogg

Related Posts with Thumbnails