Oppskrifter Bursdag Nytt til huset

tirsdag 7. februar 2012

Oppskrift på muffins..

Jeg fikk ånden over meg og i dag fikk jeg lyst å lage muffins..Oppskriften er funnet her inne på nette..Ken Andrè  er jo veldig glad i muffins!! Nå blir han glad når han kommer hjem fra barnehagen..

Bilde er lånt her på nette..

100 g smør
100 g mel
100 g sukker
1 ts bakepulver
2 egg

Forslag til smaktilsetning:
50 g hakket sjokolade.
1 ts kakao
1 ts vaniljesukker..

Fremgangsmåten:
Smelt smøret. Rør lett sammenpiskende egg og sukker. Blandt i smøret, bakepulver og til sist melet..
Stek muffinsene midt i oven  ved 180 grader i ca 10-12 min..

Ken Andrè likte muffins kjempegodt.. Han fikk smake når han kom hjem etter lang dag i barnehagen..Skal lage flere nå på torsdag til akedagen..

Liker du muffins??

5 kommentarer:

Maria Isabel sa...

Jeg er kjempeglad i muffins!! Og jeg har peilet meg ut en muffinsbok jeg skal kjøpe meg neste gang jeg får penger :)

Har du forresten prøvd å lage noe som heter cake-pops?? På godt norsk kaller man de kake på pinne, hehe :) De skal visst være kjempegode :)

Ha en fin tirsdag :O)

kimberlee.blogg.no sa...

Maria Isabel: Jeg også er glad i mufins;) Jeg har ikke prøvd å lage cake-pops..

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!Tusen takk for søte ord fra deg:)

Herlige muffins så gode ut,da er d nok en gutt som blir glad:)

Her har vi laget kakao med krem,nam,,

Nyt kvelden:)

Klem

Linda

wendysinfamilie sa...

Å så godt med muffins, kan spise til en får magevondt :-)

Glad gutt ser jeg :-)

Tommensgirl sa...

Mmm...de så gode ut:) Takk for at du deler, de må jeg prøve:)
Så fin header du har nå:)
Ha en fin kveld, jeg ser på fruene,mens jeg leser blogger:)
Klem

Ken Andre, Daniel og mamma sin blogg

Related Posts with Thumbnails